ponedjeljak, 11. svibnja 2015.

Jurjevo

Iako je od Jurjeva prošlo skoro tri tjedna, željela sam ipak napraviti post o njemu. Naime, u krajevima odakle dolazim Jurjevo se ne slavi i obilježava pa mi je bilo izuzetno zanimljivo prvi put prisustvovati njegovom obilježavanju.


Jurjevo ili blagdan sv. Jurja slavi se 23. travnja. Slavljenje Jurjeva u Turopolju traje tjedan dana jer se prvi jurjevski krijes pali u Donjoj Lomnici večer uoči Jurjeva, zatim u Odri, u Velikoj Gorici, Velikoj Mlaki i ostalim mjestima, a na kraju pokraj Starog grada Lukavca. Turopoljsko Jurjevo je slikovit pučki običaj kojim se slavi proljeće kao simbol novog života. Kroz razne programe okuplja se cijelo Turopolje. Jurjevski krijes samo je jedan od njih.


 Nekoliko sličica Jurjevskog krijesa u Velikoj Gorici.









Toplina, svjetlost i pucketanje vatre u predvečerje činile su ugodnu atmosferu. Bilo je divno vidjeti mnoštvo dječice koja koncentrirano širom otvorenih očiju promatraju nešto za njih svakako nesvakidašnje, a opet tako jednostavno i iskonsko kao što je vatra. Proljeće je stiglo.

Kada ste već u turopoljskom kraju preporučam vam posjetiti dva obližnja izletišta: 

Ako ste ljubitelj čiste prirode možete se provozati ili prošetati Turopoljskim dijelom Save 
i možda završiti u Pokupskom na rijeci Kupi.

Obilježava li se Jurjevo u vašem kraju? Koji su običaji vezani za Jurjevo?
Sudjelujete li u njima?


2 komentara:

  1. Mi ovo ne slavimo al mi izgleda super :) Baš bih voljela da imam tak neke weird tradicije da mi mal razlome godinu :)

    OdgovoriIzbriši

Hvala na komentaru :)